Umowa z biurem nieruchomości na wyłączność
Planując sprzedaż nieruchomości warto zastanowić się czy umowę pośrednictwa na sprzedaż nieruchomości podpisać z jednym biurem nieruchomości czy też z kilkoma. Pozornie wydaje się, że skorzystanie z usług kilku biur zwiększa szansę na szybką i skuteczną sprzedaż. Nasza oferta wówczas jest oferowana w kilku biurach nieruchomości jednocześnie. Wydaje się, że może ją obejrzeć większa ilość potencjalnych klientów. Podpisanie umowy pośrednictwa na sprzedaż tylko z jednym biurem nieruchomości wydaje się ryzykowne i mało skuteczne. W rzeczywistości jednak agenci nieruchomości pracujący w biurze nieruchomości, z którym sprzedający zawarł umowę sprzedaży na wyłączność traktują taką ofertę priorytetowo. Większą uwagę poświęcają na zrobienie dobrej oferty, co często wiąże się z przygotowaniem profesjonalnej sesji zdjęciowej, filmu promocyjnego, bardzo dobrego opisu oferty, umieszczeniem jej w dobrym miejscu na stronie internetowej, jej odpowiednim wypozycjonowaniu oraz reklamie. Agenci nieruchomości wiedząc, że jeżeli dojdzie do sprzedaży nieruchomości prowizja na pewno trafi do biura, poświęcają na jej sprzedaż dużo więcej uwagi, czasu i energii niż na inne oferty, którymi dysponują inne biura nieruchomości.
Oferty znajdujące się w bazie ofert, z których korzystają różne biura nieruchomości nie dają pewności, że jeżeli dojdzie do sprzedaży, nawet jeżeli poświęcą jej dużo czasu prowizja z jej sprzedaży trafi bezpośrednio do nich. Może się bowiem tak zdarzyć, że mimo, iż mieszkanie będzie wielokrotnie prezentowane klientom przez agenta nieruchomości z jednego biura ostatecznie zakupu dokona klient innego biura i to ono otrzyma prowizję z jego sprzedaży. Jeżeli klient zleca sprzedaż nieruchomości podpisując umowę na wyłączność ma pewność, że biuro to dołoży wszelkich starań aby tą nieruchomość sprzedać i otrzymać prowizję z jego sprzedaży. Wybierając biuro nieruchomości w celu podpisania umowy na wyłączność warto zwrócić uwagę, czy biuro nieruchomości ma stronę internetową, czy jest ona dobrze pozycjonowana, czy przeznacza środki na reklamę w Google. Obecnie większość klientów szuka nieruchomości w Internecie dlatego bardzo ważne jest aby oferta nieruchomości była łatwo dostępna i widoczna dla jak największej liczby klientów. Większa liczba klientów, którzy obejrzą nieruchomość przełoży się niewątpliwie na większą liczbę osób, które będą chciały nieruchomość obejrzeć i ostatecznie kupić.
Umowy na wyłączność podpisywana są najczęściej na kilka miesięcy, zależy to od miasta i średniego czasu sprzedaży danej nieruchomości na lokalnym rynku. Biuro nieruchomości wie ile czasu potrzebuje na sprzedaż mieszkania, domu czy działki budowlanej. Agenci nieruchomości znają dobrze lokalny rynek i wiedzą w jakim czasie są w stanie sprzedać nieruchomość. Umowa na wyłączność wymusza na biurze nieruchomości znaczne zaangażowanie także finansowe, dlatego biuro nieruchomości wydając środki będzie chciało na tej transakcji zarobić, czyli ostatecznie doprowadzić do sfinalizowania sprzedaży. Agenci nieruchomości kiedy mają pewność, że klient za usługę zapłaci, a trud włożony w sprzedaż na pewno się opłaci podchodzą do zadania bardzo rzetelnie i są w stanie poświęcić na daną ofertę bardzo dużo czasu.